Tilaus- ja toimitusehdot | ScandinavianDesignCenter.fi

Tilaus- ja toimitusehdot


Scand. Design Online AB:sta (EU Alv-numero SE55662815970) löydät laadukkaita tuotteita skandinaavisilta tuotemerkeiltä. Tavoitteenamme on tarjota aina asiantuntevaa ja korkealaatuista palvelua asiakkaillemme. Tästä osiosta löydät tilaus- ja toimitusehtomme, jotka noudattavat suomalaista kuluttajakauppaa, etämyyntiä, mainontaa ja markkinointia koskevaa lainsäädäntöä ja suosituksia. Nämä tilaus- ja toimitusehdot koskevat tilauksia, jotka on tehty sivustolla www.scandinaviandesigncenter.fi, kun toimitus tapahtuu Suomeen. Käyttäjä hyväksyy toimitusehdot tilauksen tehdessään.

Jos sinulla on lisäkysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@scandinaviandesigncenter.fi.

Tuotteet ja kokonaiskulut

Kaikkia myymiämme tuotteita voi käyttää Suomessa. Kokonaiskulut, sisältäen toimituskulut, lopulliset muut maksut ja arvonlisäveron, ovat selvästi määritelty kassalla. Tarjouksiin on selkeästi määritelty niiden voimassaoloaika ja muut ehdot. Tuotteiden saatavuus aina näkyvissä tuotesivulla.

Myynti alaikäisille

Emme tee sopimusta alaikäisen kanssa (alle 18-vuotiaat) ilman huoltajan hyväksyntää.

Oikeus evätä tilaus

Pidätämme oikeuden evätä tilaus. Voidaksesi tilata tuotteita verkkokaupastamme ja voidaksesi muodostaa sopimuksen sinun täytyy:
- Olla vähintään 18-vuotias,
- Käyttää oikeaa nimeäsi, puhelinnumeroasi, sähköpostiosoitettasi,
- Ilmoittaa oikea toimitusosoite, joka ei ole postilokero tai Poste Restante,
- Antaa oikeat maksutietosi ja käyttää pankkimme hyväksymää ja voimassa olevaa pankki-/luottokorttia tai muita maksutapoja.

Emme voi hyväksyä tilaustasi, mikäli:
- Maksujärjestelmämme ei hyväksy antamiasi maksutietoja, emmekä pysty veloittamaan maksua tililtäsi/kortiltasi.
- Järjestelmässämme ilmenee odottamattomia teknisiä ongelmia.
- Emme pysty toimittamaan tuotteita meistä johtumattomista syistä (Force Majeure) tai tuotteita ei löydy varastosta.

Hinnat

Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä sivuilla näkyviä hintoja, jotka sisältävät 24% arvonlisäveron. Arvonlisävero ja mahdolliset toimituskulut ovat nähtävissä tilauksen yhteenvedossa, ennen tilauksen vahvistamista. Pidätämme oikeuden muuttaa hintoja mahdollisten arvonlisäveromuutosten mukaisesti ilman erillistä ilmoitusta.
Hinnat ovat voimassa Suomeen toimitettaville tilauksille. Mikäli haluat toimituksen johonkin muuhun maahan, ole ystävällinen ja käytä englanninkielistä sivustoamme: scandinaviandesigncenter.com

Lahjakortit ja alennuskoodit

Mahdollinen lahjakorttikoodi tai alennuskoodi annetaan kassalla tilauksen yhteydessä. Eri alennuskoodeja ei voi yhdistää, mikäli koodin ehdoissa ei ole sitä selkeästi mainittu. Oikean koodin käyttö on asiakkaan vastuulla, eikä alennuskoodeista johtuvia hinnanalennuksia tehdä jälkikäteen. Lahjakortteja voi kassalla käyttää ainoastaan yhden. Mikäli haluat käyttää useamman lahjakortin samassa tilauksessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Peruuttaminen ja palautukset – Tarjoamme sinulle 100% asiakastyytyväisyystakuun

Scand. Design Online AB takaa sinulle 100% asiakastyytyväisyyden. Sinulla on aina oikeus avata tuotepakkaus ja tarkistaa tuotteiden toiminta ja kunto. Jos et ole täysin tyytyväinen, voit peruuttaa kaupan 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta. Sinulla on oikeus tutustua tuotteisiin niin kuin se olisi mahdollista fyysisesssä kaupassa. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, pidätämme oikeuden periä arvonalennusta vastaavan summan aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen.

Mikäli haluat peruuttaa kaupan, on sinun on ilmoitettava meille päätöksestäsi peruuttaa sopimus joko lähettämällä meille peruutuslomakkeen, tai vastaavat tiedot sähköpostilla tai postitse. Me palautamme rahasi heti käsiteltyämme palautuksesi ja viimeistään 14 päivän kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta tai siitä, kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Tuotteiden hinta hyvitetään käyttäen samaa maksutapaa kuin millä alkuperäinen maksu on suoritettu.

Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, kuten esimerkiksi metritavarana myytäviä kankaita ja vahakankaita, eikä sinetöitynä toimitettuja tuotteita, mikäli pakkaus on avattu, esimerkiksi tapettirullia.

Veloitamme palautuksesta 5 €, mikäli teet palautuksen lähettämämme osoitelapun avulla. Mikäli haluat hoitaa palautuksen muulla tavoin, jäävät siitä aiheutuneet kustannukset sinun maksettaviksesi.
Huom! Tarjoamme pidennetyn palautusoikeuden 7.11.2016 jälkeen tehdyille tilauksille 15.1.2017 saakka.

Jos tuote on valmistettu erityispyynnöstä tai sitä on millään tavalla muutettu ohjeidesi mukaisesti, sinun on mahdollista ainoastaan vaihtaa tilauksesi 14 päivän sisällä siitä, kun olemme vahvistaneet tilauksesi sähköpostitse.

Palauttaessasi tuotteita niiden täytyy olla muuttumattomassa kunnossa eli käyttämättömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Lisäksi sinun tulee huolehtia siitä, että tavarat on pakattu asianmukaisesti ja hyvin. Tuotteiden pakkaamiseen suosittelemme käytettäväksi vahingoittumattomia alkuperäispakkauksia ja muita alkuperäisiä pakkausmateriaaleja. Tuotepakkausta ei koskaan tule käyttää ulkoiseen pakkaamiseen, sillä tuote voi vahingoittua. Scand. Design Online AB ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta.

Palautus lähetetään yrityksemme osoitteeseen. Tarjoamme palautusrahdin Suomesta hintaan 5 €, mikäli olet ottanut asiakaspalveluumme yhteyttä saadaksesi valmiiksi maksetun osoitelapun. Mikäli valitset muunlaisen palautustavan, vastaat siitä syntyvistä kustannuksista itse. Mikäli tilaamaasi tuote, esimerkiksi huonekalu, on vaatinut erityiskuljetusjärjestelyjä, olet sinä palauttaessasi sen vastuussa toimituskuluista. Mikäli sinulla on palautusta koskevia kysymyksiä, ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@scandinaviandesigncenter.fi.
Tarkat peruutus- ja palautusohjeet sekä peruutuslomakkeen löydät täältä.
Nämä peruutus- ja palautusehdot ovat voimassa ja koskevat vain ja ainoastaan kuluttajakauppaa ja -asiakkaita.

Pidätämme oikeuden periä palautukseen liittyvät kustannukset, mikäli palautus on tehty sopimusehtojen vastaisesti.

Huom! Mikäli asiakas tekee riittävän suuren euromääräisen tilauksen ja saa täten oikeuden ilmaiseen tuotteen toimitukseen, mutta käyttää sen jälkeen osittain tuotteiden palautusoikeutta siten, että lopullinen asiakkaalle jäänyt tuote tai tuotteet alittavat kaupantekohetkellä myönnetyn ilmaiseen toimitukseen oikeuttavan hintarajan, alennukseen vaikuttaneet tiedot katsotaan muuttuneiksi. Täten Scand. Design Online AB pitää oikeuden periä tilatusta tuotteesta tai tuotteista normaalin käytännön ja sopimuksen mukaiset toimituskulut.

Maksaminen

Scand. Design Online AB tarjoaa seuraavat maksuvaihtoehdot:

  • Korttimaksu. Hyväksyttyjä kortteja ovat mm. VISA, Mastercard, Eurocard ja Maestro. Valitse Maksu-/Luottokortti kassalla ja täytä kortin omistajan nimi, kortin numero, kortin voimassaoloaika ja kortin CVC -koodi. CVC -koodi on kortin takapuolella olevan numerosarjan kolme/neljä viimeistä numeroa ja se tarvitaan maksettaessa Visalla, Mastercardilla, Eurocardilla tai American Expressillä. Korttitietoja käsittelee Adyen maksupalvelu, joka on PCI DSS sertifioitu.

  • Verkkomaksu. Suojattu Internet-maksu sinulle, joka olet Nordean, Danske Bankin, Tapiolan, Ålandsbankenin, Handelsbankenin, Aktian, Säästöpankin, Paikallisosuuspankin, Osuuspankin tai S-Pankin asiakas ja liitettynä pankin Internet-palveluiden käyttäjäksi. Maksaessasi sinut ohjataan automaattisesti pankkisi sisäänkirjautumiseen. Kirjaudu sisään, kuten tavallisesti. Rahat veloitetaan suoraan pankkitililtäsi hyväksyessäsi maksutapahtuman.

  • PayPal maksunvälityspalvelu. Maksu tapahtuu helposti ja turvallisesti suoraan omalta PayPal-tililtäsi tai omaan PayPal-tiliisi yhdistetyllä luottokortilla.

  • Klarna-lasku. Maksat laskun saatuasi tuotteet. Maksuaika on 14 vuorokautta tilauksen lähettämisestä. Lasku tulee sinulle tuotteiden mukana.

Toimitustavat

Toimituksissa Suomeen käytämme ensisijaisesti Bringin palvelua. Bring toimii yhteistyössä Postin kanssa ja tilauksesi toimitetaan postinumerosi mukaan sinua lähellä olevaan Postin noutopisteeseen. Lähetyksen saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä. Paketti on noutopisteessä 14 vuorokautta, jonka jälkeen se lähetetään takaisin lähettäjälle. Toimitukset Ahvenanmaalle tapahtuvat pääasiassa DHL:n kautta.

Toimitusaika

Arvioitu toimitusaika vaihtelee tuotteittain ja on nähtävissä kunkin tuotteen kuvauksessa. Mikäli ostat tuotteita, joiden toimitusajat eroavat toisistaan, lähetetään koko tilauksesi myöhäisimmän arvioidun toimitusajan mukaan. Tietyissä, asiakkaasta riippumattomissa olosuhteissa, saatamme jakaa tilauksen osiin, jolloin saat tilauksesi useana eri lähetyksenä. Mikäli päätämme jakaa tilauksenne osiin, Scand. Design Online AB maksaa siitä koituvat lisäkulut. Lähetämme sinulle sähköpostivahvistuksen tilauksesi lähetyksestä aina heti, kun toimitus on lähtenyt matkaan.

Teemme kaiken voitamme, jotta voisimme lähettää tilaamasi tuotteet viimeistään luvatun toimitusajan mukaisesti. Jos tuotetta ei ole mahdollista toimittaa luvatussa ajassa ja tilauksen toimittaminen viivästyy, ilmoitamme siitä sinulle sähköpostitse. Voit milloin tahansa perua tilauksesi osittain tai kokonaan, mikäli emme pysty toimittamaan tilaustasi luvatussa ajassa.

Joskus tilauksesi toimittaminen saattaa olla mahdotonta meille, esimerkiksi silloin kun tavarantoimittajamme eivät pysty täyttämään meille tekemäänsä sitoumusta. Tässä tapauksessa ilmoitamme asiasta sinulle sähköpostitse niin pian kuin mahdollista.

Toimitus Suomeen kestää normaalisti 2-7 arkipäivää, mikäli tuotteita on varastossa heti tapahtuvaa toimitusta varten. Joulun alla ja muina kiireisinä aikoina toimitus saattaa kestää pitempään.


Toimitus jouluksi

Takaamme toimituksen jouluaatoksi tilauksille, jotka on tehty viimeistään 14.12.2016. Tämä koskee tuotteita, jotka ovat varastotavaraa, ja jotka voidaan lähettää välittömästi. Lähetämme myös myöhemmin tulleet tilaukset mahdollisimman nopeasti, mutta emme valitettavasti voi taata toimitusta jouluksi.

Vastuu kuljetuksesta, rikkoutuneet tuotteet

Jos tuote vaurioituu tai katoaa sitä toimitettaessa sinulle, on Scand. Design Online AB vastuussa siitä. Mikäli tuote vaurioituu tai katoaa puolestaan sinun palauttaessasi sitä omasta aloitteestasi, olet sinä lähettäjänä vastuussa lähetyksestä. Siksi suosittelemme, että käytät tuotteiden pakkaamiseen niiden alkuperäispakkauksia tai niitä vastaavia pakkausmateriaaleja.

Jos vastaanottaessa pakettiasi noutopisteestä huomaat lähetyksen olevan selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, tulee sinun välittömästi reklamoida asiasta suoraan paketinnoutopisteelle. Jos huomaat paketin sisällön vaurioituneen puolestaan vasta avatessasi pakettiasi kotona, ota yhteyttä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta.

Reklamaatiot

Sinulla on aina oikeus avata tuotepakkaus ja tarkistaa tuotteen toiminta ja kunto. Mikäli tuote on virheellinen, vaurioitunut tai väärin toimitettu, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse, asiakaspalvelu@scandinaviandesigncenter.fi. Voidaksemme käsitellä tuotereklamaatiot mahdollisimman tehokkaasti, tulee sähköpostiviestiin aina liittää valokuva tuotevaurioista. Palauttaessasi virheellisen tuotteen maksaa Scand. Design Online AB palautuskulut.

Noutamatta jääneet paketit

Noutamatta jätetty paketti ei ole sama kuin peruutettu tilaus. Kuluista, jotka liittyvät toimituksiin, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta noutopaikasta perimme 40 euron maksun.

Ylivoimainen este ”Force Majeure”

Scand. Design Online AB on vapautettu vastuusta sopimuksen täyttämisen ollessa mahdotonta syistä, jotka ovat Scand. Design Online AB:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja joita se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei ole voinut välttää. Tällaisia vapauttavia olosuhteita ovat esimerkiksi: viranomaisten toiminta tai laiminlyönti, uusi tai muutettu lainsäädäntö, työselkkaus, tiesulut, lakot, tulipalo tai tulva, kooltaan merkittävä sabotaasi tai tapaturma. Ylivoimainen este sisältää myös hallituksen päätökset, jotka vaikuttavat markkinoihin ja tuotteisiin negatiivisesti, kuten rajoitukset, varoitukset, myyntikiellot jne.

Takuu ja virhevastuu

Scand. Design Online AB myöntää myymilleen tuotteille niiden valmistajien antaman takuun. Scand. Design Online AB ei ole vastuussa tuotteiden virheistä tai tuotteiden käytöstä aiheutuneista välillisistä tai välittömistä kuluista, eikä tulonmenetyksestä. Korvausvastuumme rajoittuu mahdolliseen tuotteen kauppahinnan palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.

Riitatilanteet

Mahdollisissa riitatilanteissa Scand. Design Online tulee noudattamaan yleisiä kuluttajariitalautakunnan antamia suosituksia.

Riitatilanteiden vaihtoehtoinen ratkaisu

Euroopan komissio on lanseerannut verkossa toimivan järjestelmän, joka helpottaa kuluttajien ja elinkeinonharjoittajien mahdollisten riitatilanteiden ratkaisua. Tämä järjestelmä, (ADR/ODR) Alternative or online Dispute Resolution, on käytettävissä osoitteessa ec.europa.eu/odr.

Asiakaspalvelu

Mikäli sinulla on kysymyksiä, olet tervetullut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse asiakaspalvelu@scandinaviandesigncenter.fi. Vastaamme sähköposteihin arkipäivinä 48 tunnin sisällä.

Viimeksi muutettu 9.11.2016.