Palautukset & reklamaatiot

Kaupan peruminen ja palautukset

Jos et ole tyytyväinen tilaamiisi tuotteisiin, voit palauttaa ne meille 14 päivän kuluessa. Palautusoikeus ei koske mittatilaustuotteita, kuten esimerkiksi metritavarana myytäviä kankaita ja vahakankaita, eikä sinetöitynä toimitettuja tuotteita, mikäli pakkaus on avattu, esimerkiksi tapettirullia.

 

NÄIN PERUT KAUPAN JA TEET TUOTEPALAUTUKSEN

1. Lähetä ilmoitus peruutuksesta asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@scandinaviandesigncenter.fi. 
Ilmoituksen voit tehdä peruutuslomakkeella tai ilmoittamalla seuraavat tiedot: tilaajan nimi, tilausnumero, palautettavat tuotteet ja niiden määrä. 
Saat halutessasi paluupostissa osoitelapun, josta veloitamme sinulta 5 €.

2. Pakkaa tuotteet huolellisesti alkuperäispakkaukseen.
Lisää pakettiin myös tilauksen tiedot, esimerkiksi saamasi lähetysluettelo tai täytetty peruutuslomake. Jos olet tilannut laskulle, voit siirtää laskun eräpäivää ottamalla yhteyttä Klarnaan.

3. Kiinnitä palautusosoitelappu paketin päälle ja jätä paketti postiin.
Kun olet ilmoittanut peruutuksesta asiakaspalveluumme, lähetämme sähköpostiisi palautusosoitelapun. Voit myös palauttaa paketin itse osoitteeseen:
Scand. Design Online AB
Amerikavägen 10
SE

-393 56 Kalmar, 

Ruotsi

4. Kun palautuksesi on tullut meille, palautamme vastaavan summan tilillesi tai laskullesi.
Palautusrahtikulut 5 € vähennetään palautettavasta summasta.

5. Kun palautuksesi on käsitelty, lähetämme siitä ilmoituksen sähköpostiisi.

 

Tärkeää

Palauttaessasi tuotteita niiden täytyy olla muuttumattomassa kunnossa eli käyttämättömiä ja alkuperäisissä pakkauksissaan. Lisäksi sinun tulee huolehtia siitä, että tavarat on pakattu asianmukaisesti ja hyvin. Tuotteiden pakkaamiseen tulee käyttää vahingoittumattomia alkuperäispakkauksia ja muita alkuperäisiä pakkausmateriaaleja. Tuotepakkausta ei koskaan tule käyttää ulkoiseen pakkaamiseen, sillä tuote voi vahingoittua. Scand. Design Online AB ei ole vastuussa huolimattomasti pakattujen palautusten vahingoittumisesta.

Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, pidätämme oikeuden periä arvonalennusta vastaavan summan aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Pidätämme myös oikeuden periä palautukseen liittyvät kustannukset, mikäli palautus on tehty sopimusehtojen vastaisesti. 

Tarjoamme palautusrahdin Suomesta hintaan 5 €, mikäli olet ottanut asiakaspalveluumme yhteyttä saadaksesi valmiiksi maksetun osoitelapun. Mikäli valitset muunlaisen palautustavan, vastaat siitä syntyvistä kustannuksista itse. Mikäli tilaamaasi tuote, esimerkiksi huonekalu, on vaatinut erityiskuljetusjärjestelyjä, olet asiakkaana vastuussa palautuksen toimituskuluista.

 

Reklamaatiot 

Mikäli saamasi tuote on virheellinen, vaurioitunut tai väärin toimitettu, ole hyvä ja ota yhteyttä asiakaspalveluumme välittömästi, kuitenkin viimeistään 7 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Ilmoita aina tilausnumerosi. Voidaksemme käsitellä tuotereklamaatiot mahdollisimman tehokkaasti, tulee sähköpostiviestiin aina liittää valokuva tuotevaurioista ja mahdollisista pakkausvaurioista. Mikäli pyydämme sinua palauttamaan virheellisen tuotteen, lähetämme sinulle valmiiksi maksetun osoitelapun ja huolehdimme siinä tapauksessa palautuskuluista. Mikäli palautat tuotteen itse, vastaat palautuskustannuksista. Muista, että olet lähettäjänä vastuussa siitä, että tuote tulee ehjänä perille. 

Mikäli olet käyttänyt maksutapana laskua, huomioithan, että lasku on maksettava reklamaatiosta huolimatta. Mikäli laskua päivitetään, se tapahtuu, kun reklamaatio on käsitelty. 

 

Takaisinmaksu

Me palautamme rahasi heti käsiteltyämme palautuksesi, viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tavaroiden vastaanottamisesta tai siitä, kun olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Mikäli olet maksanut tilauksesi luottokortilla tai verkkopankissa, palautus tapahtuu samalle tilille, jolta tilaus on maksettu. 

Mikäli olet tehnyt tilauksesi Klarna-laskulla, suosittelemme kirjautumaan Oma Klarna -palveluun ja siirtämään laskun eräpäivää eteenpäin 10 päivällä. Oma Klarna -palvelussa on myös mahdollista tarkistaa, että palautus on rekisteröitynyt ja että laskun jäljellä oleva summa täsmää, jos vain osa tuotteista on palautettu. Mikäli palautus ei jostain syystä ole rekisteröitynyt uuden eräpäivän lähestyessä, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun sähköpostitse info@klarna.fi tai puhelimitse 09-425 99 771. Kun palautuksesi on käsitelty päivitämme laskusi ja lähetämme uusitun laskun sähköpostiisi.

Käsiteltyämme palautuksesi, lähetämme sinulle sähköpostitse vahvistuksen siitä, että palautus on käsitelty ja takaisinmaksu suoritettu.

 

Tuotteen vaihto

Mikäli haluat vaihtaa tilaamasi tuotteen toiseen, pyydämme sinua tilaamaan haluamasi tuotteen sivultamme ja palauttamaan toisen tuotteen yllä olevien ohjeiden mukaan. Lähetämme sinulle uuden tuotteen heti tilauksen saatuamme ja käsittelemme palautuksesi normaalisti. Takaisinmaksu tapahtuu yllä olevan informaation mukaisesti.